יום שישי, 27 בספטמבר 2013

אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא....



הפעם הראשונה שהחזקתי את נטע, ביתי הבכורה בידי לאחר שעות רבות וארוכות בחדר הלידה, היו מרגשים מאוד. כשחזרנו הביתה ההלם היה גדול, נס הבריאה, כזאת תינוקת קטנה ומתוקה ישנה לה בידיי, סומכת עלי שאני אדע להעניק לה חיים נפלאים.


נטע



את נוגה קיבלתי לידיי אחרי שעות ארוכות של ציפיה, חיכיתי לראות אותה ולהרגיש את הרגשות והאושר המציפים אותי כשאני רואה את ילדתי הקטנה עטופה שוכבת לה בעריסה. כאשר יצאנו מבית החולים בפעם השניה עם נוגה, ההתרגשות היתה בשיאה, נדהמנו כמה נטע נראתה לנו גדולה פתאום למרות שהיתה סה"כ בת שנתיים, לעומת נוגה השוכבת לה בעגלה מחייכת ומצפה מאיתנו לשמור עליה מכל משמר.

נוגה

חשבתי שבלידה השלישית, זה כבר יעבור ללא התרגשות, טעיתי בגדול! כמו עם נוגה כך גם בליאור זכיתי לראות אותו אחרי שעות של ציפיה, לא חשבתי שאתרגש, אך הרגש הציף את כולי, ישבתי מול העריסה שלו שעות ובהיתי בו, ייצור כל כך קטן, חסר אונים, יישן לו רגוע ושליו.

ליאור, צילום: הילה לוצקי- סטודיו לצילום


אני זוכרת איך ישבתי עם כל אחד מהם איך בכורסא כשהם ישנים להם בשקט בידיי האוהבות. מקשיבה להלמות ליבם, מחזיקה ברוך את כף היד הקטנה, מפחדת שלא למחוץ אותה בטעות מרוב אהבה. אין ספק שזה האושר בחיים, הרגעים הקטנים והנפלאים הללו, שאנחנו מרגישים איך הלב מתפוצץ מפנים. לדעת שאלו ילדיי ואני אחראית עליהם, הם בוטחים בי ויודעים שאני אדאג ואעשה רק מה שטוב עבורם!

כשהלכתי לבקר את חברתי הטובה שילדה לאחרונה, חזרה אלי אותה התרגשות נושנה, הניחוח המוכר, הלמות הלב, ידיים הקטנות שמחזיקות בי בחוזקה. הבטתי בחברתי וראיתי את האושר, השמחה מהרגע המדהים, מהילד המקסים וגם את הפחד מהלא נודע. הבטחתי לעזור והסברתי שזו רק ההתחלה, האושר גדל וצומח וכך גם הרצון לטפח, לשמור ולהגן עליהם.

חברתי היקרה היתה מצויידת בסבא ובסבתא משני הצדדים, שדאגו להעניק לה טיפים, עצות ורעיונות איך לגדל את הרך הנולד, השארתי להם את התפקיד החשוב.
אחד הדברים העיקריים שחברתי רצתה בכל זאת את דעתי היא טיפוח. הסברתי לה על חשיבות הטיפוח אצלה ואצל התינוק החדש. ההורמונים שהיו בזמן ההריון עדיין שולטים כמה חודשים טובים אחרי הלידה ולכן חשוב מאוד לשמור על שגרת טיפוח יומית, על מנת לשמור על ניקיון עור הפנים והגוף, לשמור על הלחות ולהגן עליו מפני נזקי הסביבה.

גם על התינוק חשוב להגן, לשמור ולטפח את עורו. אף פעם זה לא מוקדם להתחיל, התינוק חי במשך 9 חודשים ברחם, עטוף כולו במים חמימים אשר שמרו והגנו עליו, ברגע שהוא יצא לאוויר העולם ונחשף לחמצן, עורו עלול לפתח תופעות של יובש, גרד, פצעונים ואדמומיות בעור, מתפקידך לשמור ולהגן עליו בכל ההיבטים וגם מבחינת הטיפוח.
חשוב להשתמש במוצרים שמיועדים לתינוקות, שנבדקו דרמטולוגית ונמצאו מתאימים לטיפול בעורו הרגיש, שאינם מכילים פארבנים ו sls.
פתחתי את המתנה שהבאתי לה והראתי לה את ערכת הטיפוח לתינוק של סבון והסברתי לה מה עליה לבדוק. לדוגמא המוצרים בסדרה Mom & Baby Care מכילים תמציות טבעיות של קמומיל, לבנדר וסנדלווד, שמסייעים בחיטוי, הקלת כאב והרגעת עור רגיש, בנוסף הם מועשרים בתערובות צמחים שמרגיעות ומשככות אדמומיות ורגישות, משמשות לטיפול בתינוק וידועות בסגולות המרפאות שלהן.

Mom & Baby Care סבון

כאשר את מקלחת את התינוק מומלץ להשתמש בשמפו עדין המותאם לעורו העדין של התינוק ושאינו צורב בעיניים וסבון ג'ל להזנה וטיפוח העור, המועשרים בתמציות קמומיל ולבנדר להרגעת העור.
לאחר המקלחת מרחי חמאת החתלה, שמכילה חמאת שיאה להרגעת העור, מוסיפה לחות ויוצרת שכבת הגנה על ישבנו של התינוק. בכך היא מונעת תפרחת חיתולים. מועשר בתמצית קמומיל, לבנדר, בתמציות ערבה קנדית ותערובת צמחים סינים להרגעת העור.
על גופו של התינוק מרחי קרם גוף לריכוך וטיפוח העור, המועשר בתמציות ערבה קנדית ותערובת צמחים סינים או שמן גוף מועשר לריכוך וטיפוח העור המעושר בתמציות קמומיל, לבנדר וויטמין E להרגעת העור.

כל המוצרים בסדרה אינם מכיל SLS, פארבנים ושמן מינרלי.

חברתי הקשיבה בתשומת לב וציינה כי כרגע נוסף על הטיפוח האישי שלה, הוספתי לה דאגה נוספת, לטפח את התינוק החדש, הסברתי לה שמהיום חייה ישתנו לעד, היא צריכה לדאוג להאכיל, לטפל ולטפח את התינוק שלה עד שיוכל לעשות זאת בעצמו.

איך עד דואגת לתינוק שלך? במה את מטפחת אותו?
מוזמנת לכתוב בתגובות טיפים לשמירה על טיפוח תינוקות....




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה