יום שישי, 4 באוקטובר 2013

הגיינה וניקיון = מאפרת מקצועית



חשוב לי להיות מאפרת מקצועית! חשוב לי שהכלה שלי תראה מדהים ביום חתונתה, שהאיפור יחזיק מעמד כל הערב, חשוב מאוד להגיע בזמן ולא לאחר, להיות נעימה, אדיבה וסובלנית. והכי חשוב מבחינתי זה לשמור על בריאותה של הכלה, להשתמש במוצרים איכותיים באישור משרד הבריאות ושמירה על הגיינה בעבודה.

מאפרת כלות עד הבית
איפור כלות: תמי מרגלית, עיצוב שיער לכלה: תמי מרגלית

בעיניי יש חשיבות רבה להרגלי עבודה נקיים והגיינה וזה לא משנה היכן עובדים ומה התפקיד. גם לי יש הרגלי עבודה קבועים עליהם אני שומרת מכל משמר. את שואלת את עצמך מדוע מאפרת צריכה לשמור על הגיינה? הרגלי עבודה?



לפני שאני אענה על כך אני רוצה לספר לך כמה עובדות:
מקור המילה הגיינה היא בשמה של אלת הבריאות במיתולוגיה היוונית "היגיאה".
שמירה על הגיינה חשובה והכרחית על מנת למנוע מחלות וזיהומים.
הדרך הנפוצה ביותר לשמירה על הגיינה היא שטיפה במים וסבון, אשר יוצרים תנאי מחייה קשים לחיידקים ומסירים שומנים ולכלוכים, שמהווים מקום נוח להתרבות חיידקים.

זו הסיבה העיקרית לכך שאני שומרת על הרגלי ניקיון והגיינה בזמן העבודה ובתיק האיפור שלי. אני עובדת בכל יום מול כלות ונשים, אני מאפרת אותן ומגיעה לאזורים רגישים כמו עיניים ושפתיים, אני רואה את עצמי מחוייבת להגן עליהן מפני חיידקים וזיהומים.

איך אני עושה זאת בפועל?

ראשית אני שומרת על תיק איפור נקי ומסודר, כאשר אני מגיעה אל כלה או מאופרת אני פורשת את הציוד בצורה מסודרת ונוחה לעבודה. בסיומו של יום העבודה אני מנקה ומחטא את המוצרים ומחזירה לתיק.

מאפרת כלה
עמדת האיפור שלי מסודרת ונקייה


אני דואגת לשטוף את המברשות מיד לאחר כל שימוש בהן ולאחר הייבוש מרססת אלכוהול לחיטוי. למקרים בהם יש לי יותר מלקוחה אחת ליום, דאגתי לרכוש מספר מברשות מאותו סוג, כדי שלכל לקוחה יהיה סט מברשות נקי ומחוטא עבורה. את המברשות הנקיות אני שומרת בנרתיק מברשות מגולגל של IGA, ששומר עליהן סגורות ומגן מפני אבק ולכלוכים.

איפור מקצועי
המברשות נקיות וסגורות בנרתיק מברשות מגולגל של IGA


למריחת מסקרה, איילינר  וגלוס, אני משתמשת במברשות חד פעמיות. המטרה היא לשמור על מוצרי האיפור שלי נקיים מחיידקים. כאשר משתמשים במברשת של המסקרה או הגלוס ומכניסים אותה חזרה למיכל עלולים להכניס איתה חיידקים. לכן אני מעדיפה להשתמש במברשת חד פעמית, שלא חוזרת פעם שניה למיכל ואותה אני זורקת לפח מיד לאחר השימוש.


מאפרת כלות
איפור כלות במברשות חד פעמיות
 גם בשפתונים אני משתמשת במברשות חד פעמיות ולאחר השימוש מורידה שכבה עליונה של השפתון ומחטא עם אלכוהול.

 לגבי שימוש בעפרונות עיניים ושפתיים אני דואגת לחדד אותם לפני כל שימוש ולאחר מכן לחמם אותם מספר שניות, על ידי החימום אני מורידה שכבה נוספת מהעפרון, וכך העפרון מגיע ללקוחה נקי.

איפור מקצועי
צלליות לאחר ניקוי מוכנות לשימוש


צלליות בכל פעם אני מורידה שכבה ומרססת עם אלכוהול לחיטוי.










פלטת ערבוב מקצועית למאפרת, צילום: מצטלמים
כאשר אני רוצה לערבב מוצרי איפור כמו מייקאפ, קונסילר או איילינר,
אני משתמשת בפלטת ערבוב מקצועית למאפרות,
דומה לפלטה של ציירים.
את הפלטה אני מנקה ומחטא לפני ואחרי כל שימוש בה.


בתחילת כל עבודה אני דואגת לשטוף את ידיי במים וסבון ואם אין בהישג יד, יש ברשותי בקבוק אלכוהול ג'ל לחיטוי הידיים או מגבונים. בנוסף, אני דואגת לנקות את ידי מספר פעמים במהלך העבודה.

לרוב אני משתמשת במברשת מייקאפ נקייה ומחוטאת, עם זאת ישנם מקרים בודדים בהם אני משתמשת בספוגית, אני משתמשת בספוגית חדשה מהעטיפה לכל מאופרת ולאחר השימוש בה זורקת לפח.


אני משתמשת במוצרי איפור מקוריים, שיש להם אישור משרד הבריאות ומשרד הבריאות האמריקאי FDA. כדי להיות בטוחה שהמוצרים בהם אני משתמשת עברו את כל הבדיקות המקצועיות, על מנת למנוע נזקים ללקוחות שלי. כמו כן אני בודקת את תקפות המוצרים וזורקת לפח מוצרים פג תוקף או שמתחילים להריח מוזר.

אני יודעת ששמירה על הגיינה וניקיון במהלך העבודה ובתיק האיפור תגן על הכלות והלקוחות שלי.

2 תגובות:

  1. התפעלתי מתיק האיפור שלך כבר בפוסט קודם. בתקופתי לא הייתי מודעת מספיק לאפשרות הבחירה והלכתי למכון כלות, שם עשו לי תסרוקת מהממת יש לציין, איפור יפיפה שגרם לי לרכוש את השפתון ומיד וכמובן שמלת כלה. באירועי הילדים שלי כבר הייתי יותר מודעת ובחרתי לי מאפרת מקצועית, עם קבלות והכי אסתטית שיש

    השבמחק
  2. תודה אפרת. המודעות לניקיון והגיינה זה תופעה של השנים האחרונות, הבעיה העיקרית שלא מלמדים בבית ספר לאיפור על ניקיון. זה צריך להיות באופי

    השבמחק